לפיד: "כל החיים שלי פה רק בגלל שאני יהודי"

שלמה בן יוסף 13 Comment on לפיד: "כל החיים שלי פה רק בגלל שאני יהודי"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד עלה לשידור היום אצל אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי ואמר בראשית דבריו כתגובה לדברו של ליצמן כי ההחלטה של מועצת גדולי התורה היום היא ההישג הראשון של לפיד כי "אני יכול למנות לא מעט הישגים אחרים כמו תוכנית לאומית לסיוע לניצולי השואה ועוד. אני חושב שליצמן יהיה שר בריאות יוצא מן הכלל. יהיה לו יותר כלים מקצועיים והוא יצליח מאוד, בנוסף הוא יביא מושג כמו חמלה יהודית לדיונים וזה טוב".

לדבריו "החיים המשותפים שלנו מתחילים באחריות משותפת. הוא יהיה שם במלחמות, בחילופי שבויים ועוד. הוא נבחר כחוק ואנחנו רוצים את השילוב הזה – נשיאת האלונקה על ידי כולם. לא רציתי שליצמן יפרוש, רציתי שהוא ישלב ידיים עם כולנו" אמר לפיד.

הוא נשאל על הסערה במתחם שרונה ואמר "נשמע לי מוזר להטיל קנס על מישהו שרוצה לעבוד בשבת. אני לא מכיר את הפרטים אבל תפיסתי היא שלאנשים שומרי שבת לא צריך להיות בסביבה שלהם חילולי שבת. חשוב לנו לשמור על צביון השבת אבל כל אחד מפרש את זה אחרת. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת אבל לא באיזורים שגרים שם אנשים חרדים".

"קח משפחה ישראלית שיש לה שני סבים, אחד עם כסף שלוקח מונית לנכדים, השני אין לו כסף ונשאר בבית, זה לא לעניין".

אז מה זה מדינה יהודית?

זו מדינה שהיא המקלט והמפלט של כל יהודי בעולם. אם באוקראינה יש אנטישמיות אנחנו צריכים ללכת ולהיאבק. במדינה הזו כל ילד לומד תנ"ך וצריך ללמוד גם תלמוד. זו התרבות והמורשת שלנו. בנוסף, זו מדינה ששנינו מדברים בעברית.

זו רשימה שתקפה גם בהולנד

אני חינכתי את ילדי שאין מקום אחר ליהודים בעולם – רק פה. הייתי בפראג באיזה כנס, הלכתי לקבר המהר"ל בפראג והיו לי דמעות בעיניים.

אבל באותו תנ"ך כתוב עוד דברים

אנחנו גם לא סוקלים כיום בכיכר העיר. בסופו של דבר אנחנו חיים בזמן אחר.

תגיד את האמת שקשה לכם

אם המדד היחיד מה קל לי ומה קשה לי אז הייתי היום בברלין. כל החיים שלי פה רק בגלל שאני יהודי. אנחנו יכולים לנהל מאבק כל יום או לחפש דרכים איך להקל על החיים של כולנו לחיות יחד. ולצורך זה יהיה יותר קל אם האדם הדתי לא יניח שהאמת רק אצלו.

אחד הדברים היותר מדהימים ביהדות בעיני שהיא מכילה כל אדם שהוא מוסרי. הדת הוא קודקס מוסרי, בוא נתחיל שם – בין אדם לחברו. ארון הספרים היהודי כל כך רחב ואין דעה אחת ביהדות. יש אינסוף דרכים ביהדות ולאף אחד אין דרך להחליט בשביל כולם. אנחנו חיים פה ואנחנו צריכים להחליט אם אנחנו חיים בתרבות של שבטים או קהילות. שבט זה סגור, קהילה היא מסבירת פנים.

כשנגיע לצמתים של התנגשות אנחנו עם התורה

אני לא אגיד עליך עגלה ריקה ואתה לא תגיד עלי עגלה ריקה. בוא לא נעשה מאמצים להעליב אחד את השני. אני מזמין אותך לדיאלוג על כל מה שיש בתנ"ך.



13 תגובות

מיין תגובות
  1. 13

    אתם חוזרים על אותה טעות כל פעם מחדש!

    מתי תבינו שלכם ככלי תקשורת חרדי "אסור" לתת לגטימיציה למר לפיד אתם כנראה לא מבינים את מה שלפיד הבין שאם הוא יהפך בציבור החרדי למקובל ושנוא פחות דרכו לראשות הממשלה תהיה קלה הרבה יותר…
    בשמי ובשם מאות אלפי מאזיני הרדיו אני מקווה שזה יהיה הריאיון האחרון של לפיד ברדיו קול חי ובכל כלי התקשורת החרדים באשר הם!

  2. 12

    שלמה איך הספקת לכתוב את דבריו של לפיד כ"כ מהר?! אתה יודע כתיבה עיוורת? סחטיין..

  3. 10

    למה נותנים למטומטם הזה לעלות לשידור בכלי תקשורת חרדיים…..?????!!!!!!
    ואיך מתאים שאתר כמו שלכם עוד יכתוב את כל דברי הכפירה שלו……..??????????
    תלמדו כבר להיות כמו ליצמן! לנדות אותו וחאלס!
    ככה הוא מהר מאוד ימחק מהמפה. אמן!

  4. 9

    ראיון מאוד מרגש ומאחד חשוב לעם ישראל
    תודה לרדיו קל חי כן ירבו שיחות על אחדות ישראל
    זה עתידנו וצורך קיומנו
    ערבות עכשיו

  5. 8

    שיח מאוד מבורך ויפה
    ברוח החסידות ופנימיות התורה
    מראה על הניצוץ שיש ביאיר לפיד ועל הצורך באחדות ישראל
    תודה לרדיו קל חי

  6. 7

    אפשר לומר שכל המעלות של יהודי – אם מדובר ביהודי – זה גילויים של הנפש האלקית שלו ובחינת מידותיו מול הבריות.,

    לצערי ,,אדון יאיר ,טרם הגיע להשגה הזאת .

  7. 6

    אבי מימרן, נמאסת, עוד פעם אחת אתה מעלה את הרשע הזה לשידור, ונחרים את המהדורה שלך סופית

  8. 5

    פשוט לא מעונינים לשמוע את קולו! דיעותיו והגיגיו! !!

  9. 4

    לפיד הוא יהודי להזכירכם ולכל אדם יש את המצווה לקרב כל יהודי!!

  10. 3

    לכל הגולשים באתר הזה, במקום סתם להתעצבן, מתי תבינו שלאתר הזה וללפיד יש אותה תפיסת עולם ואותה כוונה ליצור חרדי חדש..פתוח…(לכל זבל אפשרי) להרגיל את החרדי שחרדי, רבנים, אינטרנט,פריצות מעודנת, תערובת,בילויים, כל זה הולך היחד ליצור חילוני בפנים, ולהשאיר את הסממנים החיצונים בלייט.

    אם תבינו את זה טוב, זה יחסוך ממכם הרבה עצבים ואי הבנה.

  11. 2

    לפיד הוא רשע מסית ומדיח, וע"פ ההלכה כל מי שמחלל שבת יצא מכלל ישראל.
    גם החזון איש שאומר על חילונים בזמננו שהם תינוקות שנשבו, אומר בעצמו שמי שנלחם בדת אינו תינוק שנשבה. כך כתב תלמידו הגר"י שפירא בשו"ת.
    משנאיך ה' אשנא ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי.

  12. 1

    5. ממתי האמירה "ארון הספרים היהודי כל כך רחב ואין דעה אחת ביהדות. יש אינסוף דרכים ביהדות ולאף אחד אין דרך להחליט בשביל כולם" – מראה על אחדות?? ועוד על אחדות י-ש-ר-א-ל?!?! אמנם שבעים פנים לתורה – אך לכו"ע אין השבתאים, המשכילים, הרפורמים, הקונסרבטיביים, הציונים והלאומיים בכלל, ועל כן המקום כאן להגיש באופן נחרץ: אין דרך נוספת ביהדות!!! יש את דרך התורה כפי שפירשו חז"ל ונמסרה לנו דור אחר דור עד לדורינו אנו, ואין עוד!! ומי שבכל אופן רוצה לילך אחר שרירות ליבו, שרק לא יעשה זאת בשם התורה – כי או אז הוא מגדף ביד רמה…
    6. מנדי – הצחקת אותי; לפיד?! חסידות?! פנימיות התורה?! אתה מודע בכלל למה שכתבת?! אין לי אלא להפטיר אחריך: או שלא קראת את הראיון או שמעולם לא פתחת ספר חסידות העוסק בפנימיות התורה!!!
    10. אני לא חושב שבראיון בקול חי השדרן מקרב את לפיד ליהדות, לכל היותר הראיון מרחיק את אבי מימרן ועוד אלפי מאזינים תמימים מרוח היהדות האמיתית…